Siker második nekifutásra! - avagy hogyan kezdtem a miérttel Simon Sinek segítségével

2020.01.17

Furcsa olvasó vagyok. Néha pislogás és pisiszünet nélkül habzsolok egy-egy könyvet. Van, hogy párhuzamosan futtatok többet. És olyan is van, hogy befejezetlenül hever az éjjeli szekrényemen dolga végezetlenül hónapokig. Ez történt Simon Sinek: Kezdd a miérttel! című könyvével is. Egyszerűen akkor még nem voltam kész az infó befogadására. Aztán néhány lelkes vállalkozó barátnőmmel alakítottunk egy üzleti könyv klubbot, ahol mindenki bedobta az ötleteit, hogy miket is olvassunk el idén. (Halkan jegyzem meg, hogy 10 évre elegendő mennyiségű ötlet gyűlt össze, de majd legfeljebb megtanulunk gyorsabban olvasni Jim Kwiktől... )

A januári első könyv Simon remekműve (nem gúnyolódom, tényleg az). 

Simon leírja, hogy az emberi viselkedés kétféleképpen befolyásolható: manipulációval és inspirációval. Ezután pedig számtalan szempontból vizsgálja a kettőt és mit tippeltek, mire jut? Bingó! Hosszú távon az inspiráció a győztes stratégia. De mi kell ahhoz, hogy ebben az esetben egy vállalkozás inspirálni tudja a vevőit? 

Nos, ehhez kell a MIÉRT feltárása. Amint megtaláljuk a miértünket, vagyis, hogy miért akarunk egyáltalán céget alapítani (és nem, a "sok pénzt akarok keresni" hosszú távon nem jó stratégia, ennél azért valami nemesebb dolog kell), minden összeáll, értelmet nyer, meglesz a küldetésünk és innentől kezdve már csak arra kell odafigyelnünk, hogy minden döntésünk gyökere, a küldetésünket tükrözze. 

Ti gondolkodtatok már azon, hogy az általatok vásárolt termékek tükrözik-e az értékrendeteket? Voltatok már büszkék a megrágcsált almára a telefonotokon? Vagy az egészséges alapanyagokra, amiket felsorakoztattatok a pénztárszalagra? Esetleg egy-egy könyvre? Újságra?

"Ha világos és egyértelmű módon kommunikálja felénk a miértjét (egy vállalat), vagyis azt, hogy miben hisz, és ez történetesen megegyezik azzal, amiben mi is hiszünk, akkor néha mi teszünk meg minden tőlünk telhetőt, hogy az adott márka vagy termék az életünk része lehessen. És nem azért, mert jobb, mint a többi, hanem mert értékrendünk és hitvallásunk remek szimbóluma." /Simon Sinek/

Mivel nagyon boldog vagyok a miérttemmel és az értékrendemmel, ezért őszintén hiszem, hogy mindazok, akik osztoznak velem mindezekben, kötődni, kapcsolódni akarnak majd hozzám valamilyen formában és kölcsönösen inspirálni fogjuk egymást annak reményében, hogy valami értékeset teremtünk közösen. 

Szóval ajánlom a könyvet minden útkeresőnek, és fejlődni vágyó vállalkozónak!