Ragaszkodás, elengedés, osztozkodás - a legfrissebb trendek hatása az ingatlan befektetésekre

2020.01.16

Lehet, hogy az enyém, de megosztom veled. Így osztozunk az előnyein és a költségein is. Igaz ez az autónkra (UBER), a nappalinkra (airbnb), vagy az irodánkra (közösségi iroda) is. 

Nagyon szeretek nem csak a vállalkozásomban, de a vállalkozásomon is dolgozni, és figyelni a trendeket. Ezért sokszor felmerült már bennem a kérdés: ha sok pénzem lenne, mibe fektetném?

A tavalyi évtervező meg is hozta számomra a választ: vennék egy vidéki házat, és kialakítanám falusi szálláshellyé.

Sokszor hallottam a szüleimtől: azért minek vegyünk nyaralót, hogy egy évben egyszer lemenjünk nyaralni? Ráadásul a fű nőni fog és minden nyaralást megelőz egy takarítós nap. 

Ez igaz is, de mi van akkor, ha a nyaralót úgy alakítanám ki, hogy azon az 1-2 héten kívül, amikor én pihenek ott, megosztanám másokkal is a lehetőséget és kiadnám? Az ebből nyert bevétel fedezhetné a fenntartási költségeket, és egy "mindenest", aki lenyírná helyettem a füvet és kitakarítana az érkezésem előtt. Ami ezen felül marad, az meg csupa öröm és boldogság! :) 

Nyilván nem ennyire egyszerű ez az egész, de aztán arra gondoltam, hogy ha vannak kimondottan airbnb kiadásra szakosodott cégek a nagyvárosokban, akkor miért ne lehetne ezt megcsinálni vidéken is? 

Összegyűjtöttem, hogy bennem milyen kérdések, feladatok merültek fel, a szálláshely kialakítása előtt?

  • marketing terv:
  1. Információt gyűjtünk a piacról (iparágelemzés).
  2. Kielemezzük a versenytársakat.
  3. Megkeressük a szálláshely erősségeit.
  4. Célcsoport(ok)at kutatunk.
  5. Elérési csatornákat határozunk meg 
  6. Weblapot készítünk (szálláshely bemutatása, programfüzet), igénybe veszünk szállás kiadás specifikus gyűjtőoldalakat
  • pénzügyi terv:
  1. Megtérülést számolunk.
  2. Költségvetést készítünk.
  • szálláshely kialakítási terv:
  1. Meghatározzuk a turizmus célja szerinti specifikációt (sportturizmus, kulturális turizmus, gyógyturizmus, hivatásturizmus (MICE), stb.)
  2. Majd ehhez igazítjuk az elérni kívánt lakberendezési stílust (stílusokat).
  3. Elrejtünk néhány helyspecifikus utalást, viccet, vagy beépítünk valami karakteres dekorációt.
  4. Ha szükséges, funkcionálisan átgondoljuk a tereket.
  5. Látványtervet készítünk.
  6. Dekorálunk és bevásárló listát készítünk.
  7. Profi képekkel dokumentáljuk a munkánkat.
  • fenntartás:
  1. Weblap, közösségi média felületek folyamatos frissítése, szezonális képanyagok készítése
  2. Vélemények, panaszok kezelése, kapcsolattartás, ügyfélszolgálat
  3. Foglalások kezelése
  4. Ki-, be-checkolás koordinálása
  5. Takarítás, textilcsere, karbantartás
  • operatív feladatok
  1. könyvelési feladatok, számlázás, bevallások
  2. banki ügyintézés


Neked van nyaralód? Szeretnél egyet?