Az én koliszobám nem ilyen volt... - Erasmus-os diákok számára felkészített airbnb lakás (referencia)

2020.03.10

Aki követi a munkásságomat itt a blogomon, vagy a Facebook oldalamon (Alkotóház néven), az már tudja, hogy rövidtávú kiadásra szánt ingatlanok felkészítésével, stylingjával foglalkozom. A most bemutatott projektben segítségemre volt a kolléganőm Balogh-Biró Csilla (Biró Csilla Home Staging), de muszáj kiemelnem magát a Megrendelőt is, hiszen csodás ötleteit beépítve nagyszerű alapokat alakított ki, nekünk tényleg már csak az utolsó simításokban kellett segédkeznünk.

A munkánk legfontosabb momentuma, amikor meghatározzuk azt a célcsoportot, aki számára felkészítjük a lakást. Jelen helyzetben ez a célcsoport tökéletesen jól körülhatárolt volt: külföldi Erasmus programban résztvevő diákok.

Az enteriőr terveinek kialakítása előtt szeretek személyesen találkozni a megrendelővel és megnézni a berendezni kívánt ingatlant. Az ingatlannak van egy hangulata, jó látni, hogy mi van a környéken, mihez van közel, mik azok az erősségek, amiket ki kell emelni a berendezése során.

A munka nagyon sürgős volt, összesen két hetünk volt befejezni és a fotókat elkészíttetni mielőtt megérkeznek az első lakók. 

Mire mi belecsöppentünk a munkába, már a lakás felújítási munkálatai a végéhez közeledtek, a burkolatokat, az étkező hangulatát nagyban emelő (hátulról megvilágított) üvegablakok is már a helyükön voltak az étkezőt díszítő lámpával és a konyhabútorral együtt. Az ágyak és a gardrób szekrények is adottak voltak.

A munkát hangulati ábra készítésével kezdtük, hogy meghatározzuk és szemléltessük az elérni kívánt célt.

Fiatalos, "Erasmusos" színeket választottunk. A szűkös határidő miatt sajnos a tapétáról le kellett mondanunk, de szerencsére poszterként elkészült helyette a Budapest térkép (amit az étkezőben lévő üvegablakok inspiráltak, amiken Budapest látványosságai láthatóak).

Ezeken kívül még rengeteg moodboard készült, mert ez nagyszerű eszköz ahhoz, hogy ellenőrizzük, még mindig az eredeti koncepciónk felé haladunk-e.

Természetesen, csak hogy izgalmas legyen az élet, a kislányom lebetegedett. Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy most végre, amikor ilyen izgalmas munkám van, amikor hihetetlenül szűk a határidő és rohanunk mindennel, még a kislányom miatt is aggódhatok, aki hála Istennek, egyébként szinte sohasem beteg. Egyik kezemmel az alvó kislányom meleg buksiját simogatva, másikban a telefonommal segítettem kiválasztani az áthúzásra kerülő fotelek és székek kárpitját, hogy azok is időre elkészülhessenek... 

Az egyedi függönnyel ugyanaz a probléma, mint a tapétával: jellemzően 4-6 hét a rendelési idejük. Nekünk összesen két hetünk volt és gigászi belmagasságunk. A függönyök a fotózás napjára készültek végül el, ami leginkább Nagynénim és Anyukám odaadó segítségének hála, mert végül, hogy elérjük a kívánt hosszúságot, Ikeában vásárolt készfüggönyöket kombináltunk össze. Én megterveztem, kiszabtam, közben Nagynénim varrta, Anyukám vasalta. (Említettem már, hogy milyen szerencsés vagyok a támogató családom miatt?! <3) Szóval a függönyök a fotós érkezése előtti fél órában kerültek a helyükre. (Ekkor rajzoltam meg a párnát is, mert szerettem volna ezzel is kiemelni az asztalon lévő szobrot.)

A tapétán és a textíliákon kívül még a falra kerülő képekkel szerettünk volna egyediséget becsempészni a térbe. A képeket a Megrendelő válogatta kiváló ízléssel, lelőhelyük (többségében) a Meska.

Amikor a moodboardok elkészültek (folyamatosan alakultak az időben beszerezhető elemek tükrében), akkor egyúttal bevásárló lista is készült. Ez egy Excell táblázat, amiben szerepel a termék, egy fotó róla, a beszerzés helye, a beszerezni kívánt mennyiség és a termékek ára.

A bevásárló lista mellett egy tennivaló lista is készült, hogy látszódjon a folyamatok egymásutánisága és azt is tisztán lássuk, hogy kinek, mi a feladata. (Ez nem volt mindig könnyű...)

Mivel a Megrendelő igénybe vette a a dekorációk, kiegészítők beszerzése szolgáltatásunkat is, ezért a meghatározott költségkerettel felvértezve, a bevásárló listával a kezünkben Csillával nyakunkba vettük a várost. Szem előtt tartottuk (ez Csillának különösen nehézséget okozott :)), hogy a home staginghez képest sokkal kevesebb dekorációra van szükség az ingatlanok rövidtávú kiadásra való felkészítése során.

Elképesztően sokat dolgozott MINDENKI a fotózás előtti napon mindazért, hogy a végeredményt Csondor Ágnes fotós végül megörökíthesse. A hangulatfotók a kedvünkért készültek, a fánkok isteniek voltak!!  Köszi Csilla! 

Kicsit hosszúra sikerült, ezért elnézést kérek, de gondolhatjátok, még legalább ennyit tudnék róla mesélni...  

Ez a projekt igazi csapatmunka volt, olyan tagokkal, akikkel öröm volt a közös munka. Remélem, még sok ilyen, vagy ehhez hasonló közös projekt vár ránk! 

Addig is mutatom a munkánk végeredményét és izgatottan várom a véleményeket! :)